fredag 20. mai 2016

Ikke helt i mål enda…

Så tok jeg meg i kragen og kjørte av gårde etter ny pumpe i kveld etter jobb. Se en liten pumpe fraktet nå vannet fra den nederste ‘bassenget’ til det øverste der frosken står og spytter ut vannet på ny.

Så glad som jeg ble at regeringen ble med ut i regnværet og hjelpte meg med elkablene slik at pumpen direkte kunne begynne gå. Ikke at den gjennomsiktlige plastslangen er det peneste men det kan man ordne penere, dagtid.

Men, kortvarig lykke, etter litt over en time var vannstanden i nederst gått ned med ca 10 cm. Da stengte vi av pumpen. I helgen får vi etterforske hva som er galet..Vannet pumpes alltså opp fortere enn hva som rinner ned vanntrappa. Mystisk.. men med pumpe er jeg et skritt lenger i hvert fall..

3 kommentarer:

Merja sa...

Alltid en början:) Fint med vatten blänk i trädgården.
Trevlig fortsättning på helgen!

Meta sa...


Ni är då för duktiga och påhittiga
Kram mamma

krepsemor sa...

Så artig arrangement med frosken som spytter ut vann, lekkert med vann i hagen! Dere får det nok til tenker jeg!