fredag 13. mai 2016

Husk gladiolene!

Her fikk jeg til slutt satt ner noen av Heucheraplantene og den siste planten jeg fikk med hjem som jeg enda ikke er sikker på hva er.. den med de aralia liknende bladene bakerst i bildet..

Men fremfor alt så har jeg tilslutt fått satt ner mine gladiolerløker som legat på vent langt over en uke.Spice and Span heter dem, orange i fargen, og hvis jeg ikke noterer meg det så kommer jeg tro at de tre tomme flekkene av jord kan plantes med noe annet.. Så det er altså fullt her nå (eller så godt som…) Jeg trenger å få delt en geranium som står her og hjørnet virker litt tomt, eller..

Note: Det virker som om det er en en stinkende julerose jeg fått med hjem, Helleborus foetidus..

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Så flott bladverk den nye planten din har! Jeg vet heller ikke hvilken plante det er, men håper noen vet! Du har så flott og ryddig hage, og det jeg liker aller best er fraværet av plen :) Ingenting er mer arbeidskrevende og kjedelig enn plen!
Ønsker deg ei flott helg!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Da vi bodde i Oslo pleide vi av og til å kjøpe gladioler i blomsterbutikken i Bogstadveien, de er flotte, men jeg har faktisk aldri hatt dem i hagen.
Hilsen Ingeborg

Merja sa...

Spännande med nya växter!
Ha det fint!