torsdag 5. mai 2016

Følelsen av sommer

I går og i dag, varmere vær ute og nå har også jeg en tro på at det nok faktisk skal bli en sommer i år og. Eller, sant nok, jeg har da visst det men ikke når den tenkt komme. Den her helgen skal nytes, fri i dag, jobb i morgen men like vel..Går rundt å putler mest, det er ikke stort enda jeg kan ta fatt på men peller noen løvetann, klipper litt, koster litt (jeg har jo ikke plen Winking smile) og nyter i største alminnelighet. Knopp i Clematis gjør meg også lykksalig, snart er det grønne vegger rundt og i hagen igjen. Nå om dagen er hagen virkelig åpen for alles blikk..

I kjøkkenhagen kom det ned tre rader med rødbeter i dag (kasse 14). Klør i fingrene å få ned mer, noe i alle kassene. Men enda er det kanskje litt tidlig for squash, tomater, bønner og erter. Oppdaget i dag at jeg må ha salatfrø, det er ikke for tidlig, men jammen, noen frø hadde jeg ikke kjøpt!

Tør man håpe varslet stemmer (sakset fra yr.no)

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Allerede knupper på Clematis? Det kommer fort når det først kommer hos deg :) Er det alpina? Den er tidlig! Så deilig med litt sommervarme nå, noe vi får nyte godt av her på sunnmøre også! I dag startet jeg herding av småplantene. Det var 18 grader her i dag!
Nyt helgen!

Nora sa...

Ja, nå er det deilig å ha en hage! Nyt forsommeren!
Klem Nora

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Jeg har også sådd rødbeter, kanskje jeg kan sette dem ut. :)
Hilsen Ingeborg