søndag 27. september 2015

Ja, først i gang så..

Så mye blir det av klippet villvin, tre sekker. Nå er villvinet på terrassen også tuktet. Og det brutalt. En sekk er mengden som blir av klatrehortensian i Pergolaen når den halveres. Så da har jeg vel hatt enda en varm, solig dag i hagen med saksen. Ikke uten at det føles litt godt.

Nå som villvinet er klippt tilbake ser jeg bedre hvordan det står til med mine Clematis alpina ved trappa. Hvis de ikke brekker av snø i vinter, må huske å binde dem opp, så ser det lovende ut for vårens blomstring.

Nå slipper høstlyset til i Pergolaen. Dette trengtes virkelig. Og akkurat nå ser det nesten ut som om høyresiden er like tett som venstre, der hvor ‘orginal’ klatrehortensian står.

I stort sett har jeg spart en kraftig utløper av villvinet runt om. Det mangler litt noen steder men det vokser raskt ut. Men nå synes også alt som må gjøres. Kantene på muren må males og på kortsiden er det utrolig behov for både puss og maling. Primer, primer, primer. Det må jeg huske på. Men orker nok ikke det nå i høst, det får bli til våren..

DSC_0007

Og ja, toppen av morellgreinen er tatt!

Ingen kommentarer: