lørdag 22. august 2015

En liten belønning til meg

Et litet takk til meg selv for først i gang på forsiden så fikk jeg klippet andre siden av hekken og. Og granhekken, den har ventet hele sesongen på firisering. Kuttet den godt tilbake for den skal jo kun være som en ‘søppelkant’, ikke hekk. Ta emot all søppel som flyr i veien altså, søppel og fotballer.. nei da, men det er greit med den kant helt mot veien. Det beste er at regeringen tok to turer til fyllinga med avklippet så jeg slapp ha alt i komposten.

Så klippt, luket og vannet så syntes jeg at jeg fortjente noen nykjøp.

Rudbeckia hybrid ‘Little Goldstar’

Echinacea hybrid ‘Little Magnus’

Echinacea purpurea ‘Conetto Melon’

DSC_0024

Echinacea purpurea ‘Conetto Coco’

4 (3) solhatter. Jeg hadde faktisk planer om å få meg noen fler, har holdt av plass hele sommeren, men den har pussig nok krympet litt… plassen altså..

Så endelig har jeg fått satt den siste busken i staudetrappa. Etter våren så har jeg glemt litt av det men når jeg så denne hos gartner’n så kom jeg på at det må være perfekt for plassen. Hadde den nå bare vært litt mer herdig. Men, tvi tvi, går det så går det. Dette er jo en varm, solig plass med god drenering, på toppen av den gamle garasjeinfarten, så kanskje det går.. Akkurat nå ser den heller liten og pjuskete ut men går det så kommer den vokse seg godt over de stauder som står der.

Buddleja davidii ‘Pink Delight’ (H3, lyserøde blomster, 2m høy)

Årets siste innkjøp? Na ja, det gjenstår jo løker i hvert fall, som kanskje blir satt..

1 kommentar:

Elisabeth Solum sa...

Kos deg med de flotte nye plantene dine! :) Velfortjent! :)
Har kjøpt meg en sommerfuglbusk jeg også. Som blomstrer snart. Spennende! :)
Ha en fortsatt god sommer!
Hilsen Lisa