fredag 12. juni 2015

En rask shoppingtur

Bjørnebær, Rubus fruticous Nahavaho, dessværre kun H3 men jeg satser hart. Dette er en lun del av hagen om enn ikke direkte mot sørveggen.

Klaserose ‘Amber Queen’, H4, både dufter og remonterer. Denne klarte jeg klemme ner i midten av kassen. I morgen må jeg nok se litt mer nøye etter hva som er der..

Buddleie busken som nok ikke klarte vinteren er spart i en potte. Mulig, kanskje, jeg så en liten spire helt nederst mot roten, får gi den uker..

.

Rosa ‘Lina Renaissance’, buskrose, H 4/5, skal dufte godt denne og. Som synes er denne også klemt ner mellom planter i en alle rede overfyllt bedd..

Og overfyllt er stikkordet, det er virkelig fullt enkelte steder. Og villniss! Mia klipper dager! Derfor ble den tredje rosen aldri plantet, den jeg skulle ha. Jeg skulle ha nye bønner å sette da det ikke ser ut som om alle kommer opp, og rhododendronjord til blåbærsbuskene. En ettermiddag i kjøkkenhagen ( sådde nye redikker, spinat og fransk persille), så var det planen, og bjørnebærsbusken Men så så jeg 3 doe 2, en en rose skulle jeg jo ha..

Louise Bugnet, kanadisk rose, var vel altså den jeg trengte til hagen… men den står fortsatt i potta..

Jeg fant saksen, klippet hei vilt i syrinhekken og fjernet denne hvite voldsomme Clematisen. I morgen når det er lyst så kommer jeg vel sikker angre meg, kommer se ut som et kalhygge, men det var akk så nødvendig. Egentlig skulle jeg hatt noe annet enn disse syrinene men jeg aner ikke hva. Noe som blir ca 180 cm høye og ikke mer enn 20 cm breie hadde vært fint..

Ingen kommentarer: