onsdag 17. juni 2015

Bak epletre

Her om kvelden klippet jeg jo store deler av syrenhekken vekk. Nå både ser og føles det nakent ut. Men det måtte som vanlig til hvis jeg vil ha inn lys og luft her i rosenhagen. Bare litt trist at jeg ikke kan ha hele store Tage (Clematis’en) kvar uten måtte klippe vekk en god del av den og..

DSC_0019

Og se, der under epletre finnes det roser. Etter å ha levd i skyggen noen uker har de pløtslig fått sola tilbake. Tenker de gjør dem glade, det og regnet som kommet i dag..

Her kommer det også Alliumblomster. A. Karataviense. Og midt i bildet er den klatrerosen jeg flyttet hit forrige høst. Ja, dan var meget liten da og. Nå er jeg imponert at den klarte vinteren. Med hekken så pass mye ‘luftigere’ så har den en sjanse å vokse til seg og.

Men fullt så kalt som det ser ut som er det nok ikke. Sett fra oven virker det være mer enn nok igjen av syren like vel.

Og så har endelig Louise Bugnet kommet ner i kassa. Regner med at hun og setter pris på mer lys.. og plass, men det lar seg vanskelig gjøre. Klarte i hvert fall få ner busken uten å forstyrre liljene (håper jeg..).

Så er det bare å vanne og vente..

1 kommentar:

Merja sa...

Växterna kommer att bli glada med mer ljus och snart blommar säkert din ros.
Växten hos mig heter Fotblad på sista bilden:)
Ha det gott!