fredag 26. juni 2015

Ai, ai, ai,.. nå igjen..

Meg og saksen i farta igjen. Jeg har ikke mer enn tømt og flyttet komposter så fyller jeg de opp igjen. Klipp, klipp, klipp! Mine hekker vokser som om de hadde betalt for det. Nå som alpeklematisene ved rosenhagen blomstret over kunne jeg klippe vekk det siste av dem og. Det kan helt enkelt bli litt for mye av det gode og ikke minst så trengtes syrinene få en skikkelig tukt. Tukt, jeg mente skamklipp.

Det virker ikke som om jeg noen sinne kan klippe tilbake dem kort nok.. Nå får jeg ‘lide’ litt noen uker før det bblir grønnt igjen her. Men rosene, de kommer nok ikke lide av det.

Jeg må jo le litt av meg selv. Først kan jeg ikke vente at det skal bli grønnt, siden tilbringer jeg en sommer med å ta vekk det grønne. Ikke bare hekken..

Saken er at jeg så noe jeg helst ikke vil se, en tyskkål, nå igjen, i hekken. Den her gangen tok jeg vekk det som var. Under hekken har jeg jo satt stauder som blitt til overs i tro på at det skal stoppe tyskkålens rætter. Det har jeg jo sett siden lenge at det ikke fungerer. Nå tok jeg alt vekk, alt, også tulipanlækene er gravt opp. Men dem skal jeg sette tilbake i høst tror jeg. Akkurat nå ser det rent og pent ut.

Skulle ønske jeg noen gang kunne bestemme meg, bli enig med meg selv. Jeg kommer sikkert angre meg igjen, akkurat som jeg akkurat nå angrer at jeg ikke satte en annen hekk, Agnbøk.. nemlig… eller et gjerde på 1,5 m, men spaljerte epletre, i stedet.. men det hjelper jo ikke her for her er det største problemet jo tyskkålen akkurat nå..

Men visst ser det luftigere ut, plantene kom frem i lyset igjen. Og jeg oppdaget at denne Euphorbia lever og blomstrer. Kul.

Ingen kommentarer: