torsdag 7. mai 2015

Så sluttet det å regne..

.. og Petter datt sikkert ned. Men jeg klarte krype ut et tak igjen. Det har regnet hele dagen så det begynner bli godt gjennomvannet ute nå. Mine nyplanterte potter står under tak og det er nok tur for det er ikke så varmt at de liker å være klissvåte.

Syntes denne surfinans farger passet godt ihop med Corydalis gressene jeg satte ved siden av. De skulle ha vært i de samme store potter som i fjor..

Men, i de store pottene på baksiden plantet jeg noe annet. Her i disse store har planter overvintret før så nå forsøker vi med noe nytt. En kornell, Cornus alba ‘Ivory Halo’ ble satt i den ene og en Thuja occidentalis ‘Tiny Tim’ i den andre. Overlever den tujaen på forsiden i en søppelbøtta så burde det gå her og.

Ellers så er resten av ‘blomsterprakten’ inne i Pergolaen. Litt for kaldt å plante i trappa fortsatt. De kan stå her og vente noen dag til…

Jeg har fått sått litt fler frø i kjøkkenhagen også. Fikk med meg blant annet sukkerert og lange hvite redikker, begge er nå i jord. I tillegg til svartrot som jeg husket å kjøpe fler frø av.

Å gå ut en kveld i begynnelsen av mai, etter noen dager med regn, betyr i mine trakter at det er vanskelig å unngå disse små kryp. Min første snegel for året tror jeg, en av fire jeg fant.

1 kommentar:

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Du har kommet langt i krukkeplantingen.Du er virkelig driftig.
Sitter litt i meg at jeg ikke setter ut annet enn stemor og løkplanter før etter 17.mai.
Og natt til lørdag blir det nok frost igjen her.:-(
Ha en fin helg :-))