søndag 3. mai 2015

Ikke helt hviledag..

Ikke helt stille idag heller nei, men lavendelplantene er på plass til slutt. Her ser jeg at det blir plass til noe mer og, og det liker jeg..

Jeg hadde gjerne sett en aurikkel der og men den lar seg enda ikke dele.. må nok vente noen år til..

I dag har jeg malt. Nå stikker ikke planken så mye ut lenger. Nå gjenstår det å se hva som kommer i år og hvor jeg kan fylle på med litt mer, noe nytt, noe spennende eller noe som kan deles.. Det føles godt å bli ferdig med forrige høsts oppgave til slutt.

Litt mer jord nå så skal jeg få gjort ferdig inntil veggen og. Her har jeg tenkt noe nytt og noen flytt.. Men først må nesten alle tulipaner få lov å blomstre, nå som det endelig er knopp blant alle gamle blad.. Men planen er klar, nå gjelder det bare å finne plantene jeg har tenkt skal ner..

Så malte jeg også her bak. Men nesten ferdig skammet jeg meg at jeg ikke gjort meg ferdig i går, så frem med sag og vertøy idag og..

Så, med mye fikkel og banning. Ja, jeg måtte ligge flatt på magen til slutt for å få festet planken under benken. Her passet jo ikke en eneste plank med standardmål. Nå er i hvert fall hele hjørnet ordnet. En eller annen gang i sommer må jeg løs med sement igjen men det haster ikke. Det kan man gjøre mens det vokser og gror i kassene.

Så rundades ettermiddagen av med komposten. Det går mot kvistinnsamling som ble knyttet sammen i bunter av regeringen alle rede i begynnelsen av helgen. Nå ble det ‘fisket’ etter noen til og da kunne jo like gjerne kompostene vendes, eller flyttes et steg til venstre skal jeg vel hellre si her. Nå er første helt tom og kan fylles på med diverse i løpet av sommeren.

Ser visst ikke like ryddig ut på bilde som jeg opplevde det hele når vi var ferdige.. Den første komposten skal byttes ut mot pallkrager bare jeg får fatt i noen..

Og det var nå jeg skulle begynt med ukens kjøkkenhagerapport, har jo gjort det på søndager men i år ikke, det får bli imorgen, idag er jeg for sliten til og med for tastaturet  tror jeg ..

2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej
Har du målat om din pallkragar?
Jag gillade dina blå men svart är också snyggt. Härligt tid vi har nu.
Allt gott
Annika

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Du har nok å holde på med ser jeg !
Deilig med litt ledig plass i bedet :-)
Nyt vårdagene !!