torsdag 23. april 2015

Mer sådd..

Noe litt kjølige time ute i ettermiddag etter jobb ble tilbragt i kjøkkenhagen. Først forsøkte jeg lokalisere et plastlokk til min lille frøsådd av sommerblomster. Den hadde blitt tatt av vinden, hua meg hva det har blåst. To av dekslene til de stora kassene hadde også løftet. Asparagusen er nå så høy at den stanger i plasten, ok, bare to av stenglene enda men like vel. Her måtte jeg ty til fiberduk, liker det ikke helt men de virket litt for korte fortsatt for middagstallerken. Det får bli til helgen i stedet..

I kasse 9 satte jeg 5 rader med rødløk + 4 gulerøtter. Langs to kanter Kornblomster. I kasse 10 ble det 4 rader med gul løk + 3 rader gulerøtter. Langs to kanter Nigella. Det er litt tidlig med løk synes jeg egentlig men pappa hadde satt ner sine og jeg ville ikke være dårligere. De siste rødløkene som ble kvar fikk følge med 3 rader med svartrot i kasse 20.

I kasse 7 hadde jeg jo alle rede satt ner reddiker i ene halvdelen. Nå kom det også blandet plukksallat fra forrige sommers frø. Tre bredsådde små rader mellom løk som kikket opp, antagelig gul løk fra i fjor.. Og, i den her kassen har redikkene spirt!

Ingen kommentarer: