lørdag 13. september 2014

På’n igjen

Idag vart det en heldag i kjøkkenhagen. I går var det sikkert sesongens siste tur til byggmarkedet. Plank og sement, den typiske innspurten mor sluttet av sommeren. Det måtte skiftes enda en plank som var råten på en kasse. Materiale hjemme og go’vær…Nå er det en ny kasse som er på plass igjen. Før jeg gikk inn i kveld var den att på til fyllet opp med jord og tilplantet med små jordbærplanter, noen av årets ranker som hadde slått rot.

Bak kassen ville jeg egentlig ha plank og men det lar seg helt enkelt ikke gjøre, ikke uten enda mer masse pirk i hvert fall. Så her ble det helt enkelt høyre kanter av sement. Nå återstår å se om kassen blir malt blå i år da..

For å komme til måtte jeg fjerne en del rabarber og bønner som nå skal i frysen. Og til middag smakte en gratin av jordskokk helt fantastisk. Håper nå jeg fikk fjernet alt som vokste her… men sikker fikk jeg det ikke..rene ugresset men hva så, så god.

I fjor så det slik ut etter jeg hadde hatt på mer sement. Men egentlig hadde jeg alle rede da lurt på hvordan jeg skulle få til en kasse.. Noen ting må liksom bare vente et år..

1 kommentar:

Meta sa...



Så duktig du har varit min dotter. Fina blåa lådor som ska fyllas med en massa godsaker. Det sk bli gott!
Kram