søndag 21. september 2014

Fortsatt like imponert

..over den Alexander rosen. Ikke for at den kanskje er min største favoritt i hagen men for en livskraft den viser etter flytten fra Pergolaen. Der hvor den ikke ville i det hele tatt. Her bak frodes den jo som bare det.

Nå har han kommet med blomst igjen, en kraftig stengel med hele tre store roser! Ikke rart jeg fortsetter mase om den rosen.

Men nå må jeg nesten fundere litt over vinteren. Hva er det som gjør at den trives så mye bedre her bak? Ikke er det mer lys i hvert fall. Jeg tror helst jeg må plukke vekk enda mer pukk. Under jorden i Pergolaen er det sikker fortsatt mye steiner igjen. Til glede for liljer kanskje men ikke for roser og Clematis, tror jeg.. Kanskje på tide å grave om igjen til våren? Og ta en skikkelig ‘funderare’ på brudespirean. Flytte ut den eller fjerne den? Hmm…. tror i hvert fall ting får stå slik de er nå i høst..

5 kommentarer:

Nora sa...

Deilig med blomstring i andre halvdel av september - ikke sant?
Ønsker deg en fin ny uke! Klem!

Bettina Bäck sa...

Mycket skönt med rosor som imponerar! Tycker det har varit ett fint år för rosor med all värme. Till och med mina rosor som aldrig blir gullade med har visat sig från sina bästa sidor. :-)

Meta sa...



Tack för promenaden bland rosor och allt annat fint. Din trädgård är ju fortfarande lika underbar som i somras. Jag kan riktigt känna doften av dina rosor.
Kram gumman

Emelie sa...

Så fint med rosor! Och roligt att dom trivs :)
Hoppas du har det bra! :)

Turid sa...

Det er jo ganske flott med roser så sent. Til og med her oppi fjellheimen blomstrer det roser enda :) :) :)