fredag 22. august 2014

Rufsete villniss

Utsikten fra den lille smetten mellom trattorian og rosenhagen er en nok så brokete syn om dagen. Bortest i den venstre hjørnet er clematisene så frodige at de har tatt over hele syrinhekken i tillegg til espalieret (og henger som en blomstrete vorhenge ned over naboens side). Roser og stauder slåss om plassen. I midten er altså hva som var tenkt som selve motivet..

… for det jeg aldri trodd jeg skulle oppleve i min lille hage er på gang å skje.. Nok visste jeg at disse Austinrosene er nærmest som busker men det har jeg aldri vært i nærheten av å få oppleve.. men nå er de virkelig høye altså! og fulle med knopp. Ikke kan jeg binde dem opp heller.. tror jeg..

Nå etter regnige uker så frodes det godt her, det gror skikkelig, og roser avløser roser i et sett. Men denne røde Austinrosen holder fortsatt den vanlige størrelsen..

L.D.Braithwaite

Denne sommeren tror jeg faktisk at rosenhagen er på sitt beste, som sagt, jeg skylder det på bakkanten.. og ‘under epletre’ som vi pleier å si fortsatt til tross for at det store dog og vi satte et nytt litet, under epletre, det sitter vi virkelig i år!

Og ‘mormos krysantemum’, denne lettsådde ørt, helt nydelig sammen med rosene..

Mattram (Tanacetum parthenium)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så frodig og flott!

Lykkelig i hagen sa...

Veldig flott, Mia!

Lunalei ;-) sa...

For en frodig og nydelig hage. Jeg liker at det er litt tett og "villnisaktig". Vakkert!
Riktig god helg,
Lunalu