søndag 10. august 2014

Plass til mere..

Det ser litt risete ut og klissvått, det stemmer nok, her er det skikkelig gjennomvannet etter at jeg fyllet opp med plantejord. Måtte jo bare finne en plass.. (for en energi jeg hatt i helgen…)

I fjor satte jeg ner noen avklipp av pil i kjøkkenhagen. Dem gravde jeg opp tidligere i sommer og satte over i potte. Disse har jeg nå plantet på hver siden. Med tid og stunder går det kanskje å flette dem til noe? (fant ikke annen støtte enn denne illgrønne i farten…) Syv stiklinger på hver side er det..

Oppgravingen av liljer i kassen ved Danica rosen resulterte i mange løk. De fire jeg satte var ikke lenger bare fire så å si.. Disse planterte jeg så i bakkant på hver side av midten. Forran dem er på hver side to løk av Lilium pardalinum, denne liljen hadde verkligen formert seg, ikke rart at det var så dårlig blomstring i år, det var jo helt tett av løk!

I forkant satte jeg ner syv løker jeg tror er Allium, det skjer jo at man graver opp en del løk når man skal flytte planter og slik.. Lurer på om det ikke var nærmre tredve krokus jeg klarte dytte ner runt potten i midten og..

For i midten satte jeg bare ner potten. Jeg tørr ikke gjøre noe med disse rosenstiklingene ende, redd for at jeg forstyrrer evt røtter da.. For liv er det i hvert fall, nå kan jeg se bittebittesmå blad.. Tenkte det kan være fint med en rosablomstrende busk her ved plommetre, og her tror jeg rosen kan få plass og vokse seg stor med tid og stunder..

Ingen kommentarer: