søndag 10. august 2014

Mere fra lørdag..

Helt siden jeg bygget gelenderet til trappa, og det er mange år siden (tenke seg at de som bodde her tidligere hverken hadde gjerde på toppen av muren eller gelender i trappa.. skummelt..) så har det irritert meg at jeg aldri satte dit en plank nederst ved bakken (jeg vet, ikke helt samme brunfarge..), nå ble det gjort.

Anledningen er denne, enda en rose. Jeg tenkte at hadde jeg først sluppet tilbake en rogusa inn i varmen så kunne jeg jo ta en til..Regeringen gravet opp en til fra bak komposten og når jeg plantet oppdaget jeg at kanten måtte være litt høyere..

Den første jeg flyttet mistet etter hvert knoppene og bladen ble gule så den er nå klippet tilbake og alle blad er fjernet, ser kanskje litt stusselig ut, men hallo! disse rosene er vel som rene ugresset så jeg regner med at det tar seg igjen.. Nå er det bare Clematisflytten som gjennstår, men jeg skal besinne meg til ut i sluttet av september (håper jeg) for de er alldeles for fine og i full blomst akkurat nå.

Ingen kommentarer: