fredag 21. mars 2014

Fristende hjelp til vårsola

I kveld etter jobb og enda en lang solig dag så ser man godt at det minker med snø. Ikke at det går så veldig raskt men når solen først har fått varmet opp steinene så hjelper det.

Det er ikke det at jeg tenkt jeg skal krangle så mye med snøen men nå måtte jeg måke frem disse pilene, og de var langt nede. Det virker nesten som et trekkspill, først funnet dem igjen så er det bare at trekke oppover og vips, der var den på plass igjen.

Muligens litt vel tufsete men jeg tror nok de klarte seg. Jeg må nok finne noe å binde dem sammen med på ny i toppen men ellers så.. finnes det liv finnes det håp.

Den første jeg fant igjen for noen uker siden har i hvert fall tatt seg. Før man vet ordet av det er snøen vekk, fingrene fulle av leire og jord og hagen i grønn prakt igjen. Jeg forsøker, helt sant, å utvise en viss porsjon med tålmodighet, men noen ganger, ja… en måned til så..

6 kommentarer:

Mariann sa...

Nå har det tydelig minket på snøen hos deg, ja. Hvis værmeldingen for neste uke slår til, kommer det sikkert til å gå enda fortere.
Ha en riktig fin helg!

Underberget sa...

Skal si dere har mye snø igjen der oppe i høyden! Håper sol og vind får fart i sakene og at nedbøren kommer som regn og ikke snø nå. Ønsker deg en fin helg:-)

Nora sa...

Nå begynner det å se ut som vår hos deg også, håper det fortsetter på denne måten! Vi fikk plutselig 10 cm blöt og tung snö for to dager siden, men den er allerede så godt som forsvunnet.
Ha en fin helg! Klem Nora

Hagen i Vest sa...

Ikke alltid like lett å være tålmodig. Håper snøen forsvinner som dugg for solen og overlater jorden bar til kriblende hagefingrer :)

Parkvegens Hageglede sa...

Våren kan være lumsk og for oss hagegale kan vi bli satt på "prøve" mang en gang. Regn og sol hjelper på, her er det heldigvis solen som ser ut til å hjelpe på den kommende uken!

Torill sa...

hei. Skulle nesten vore forbudt med snø i hagane hos hageglade! Håper på sol for oss alle.Min pil har ikkje fått snø på, men både den og potta den stod i, havna nedi lia i ein storm. Der ligg den enno.... skal hentast. Snart. rekner med det er liv så då er det vel håp her og. Med ynskje om god helg og mykje sol !!