søndag 9. februar 2014

Veronica austriaca ssp. teucrium

Endelig, når jeg jaktet på notatet om Vinruta, altså når det var jeg hadde sått frøene, fant jeg samtidig at jeg sått Veronica austriaca ssp. teucrium, ja om det er ‘Knallblau’ vet jeg jo ikke for det hadde jeg ikke skrevet på sålisten-11. Men knallblå ble den jo nesten. Nå vet jeg jo hva det var for stilig blå blomst som kom ved sidan av den gule Vinruteplanten.

Geduld muss sein, ja en god del tålmodighet må tydelig til med stauder. Gida hva jeg angrer at jeg ikke sått noe i vinter når jeg oppdager hva det var for skatter  jeg hadde i beddet her. Denne blå Veronica gledet meg jo så lenge, fra sluttet av juli til høsten kom fortsatte den å blomstre.

Hvorfor samlet jeg ikke frø??!!??

(håper denne skriftstørrelsen er lettere å lese…)

4 kommentarer:

ulla laiho sa...

Det här är vackert!!!

Merja sa...

Den var fin! gillar även färgen och att den blommar länge.
Ha en bra dag!

Unknown sa...

Kjempe fin blåfarge! Jeg tror ikke det er Knallblau for den jeg har er mer kompakt i veksten og blomstrer ganske kort, ca. juli.

livihagen.blogspot.com sa...

Det var et nydelig staudebed og fantastisk blå farge :-)