lørdag 6. juli 2013

Første hjelp for hittebarn

Når jeg gravet rundt Ginkgo tre så fant jeg denne. Ikke gjenkjenner jeg dette hittebarnet men jeg har en liten anelse. Jeg mener jeg satte ner i hvert fall den frøsådde grønnlilje og Kniphobia. Spørs om dette ikke er den sistnevnte. Nå er den i hvert fall spadd opp og satt i en egenpotte, stående på blomsterbenken på baksiden.

Alt i alt så var det vel tre som fikk plass på akuttmottaket. Den i midten må være grønnlilje. Til venstre er den blåblommige sivliljen. Den så så tufs ut at jeg like så godt plukket med den og når jeg først hølt på. Nå håper jeg på rask etablering og kraftfulle røtter slik at de kan integreres tilbake i blomsterbeddene igjen.

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Spännande!
Agneta kram

Nora sa...

Spennende å se hva det blir av dette! Man skal passe godt på hittebarna - de kan bli store og fine bare de får godt stell!
Klem!

Fagertunhagen sa...

Det er nok ingen sak og være litt pjusk når man vokser opp i hagen din:) Skal bli spennende å se hvordan hittebarna dine utvikler seg videre.