søndag 7. juli 2013

Fortsatt sommer ute

Geranium cantabrigiense ‘Cambridge’ blomstrer fra en liten tue på forsiden. Jeg har lurt lenge på hvorfor den er så mye mindre voldsom enn ‘Biokovo’ som brer seg godt ut der jeg planter den. Kanskje jeg burde flytte på en rot.

På forsiden har også den første rosen slagit ut. Skulle ønske jeg hadde noen til av denne, mandarinrosen, så liten og så nydelig. Den hadde fint fått plass på fler stederlangs kanten i den lange bedden her. (Må huske det til neste år, i år skal jeg jo ikke handle.. ) Den er full av løftesrike knopper. Herlig helt enkelt.

Så mørk, så vakker. Dette er en frøsådd liten plante jeg fått av et vennepar. Den kom uten navn men jeg føler meg ganske sikker på at det må være en Black barlow, eller i hvert fall en nær anhørig til denne.

Noterer meg at den står på hjørnet mot Lunden for denne vil jeg forsøke samle frø og så. Den kan jeg godt tenke meg på fler kanter av hagen. Så kan jeg kanskje gi tilbake noen planter for jeg har fått med meg at eieren dessverre har mistet alle sine. Jeg vil jo sikre den til neste år.

Frøsådd, tenk at jeg alle rede tenker på den.. Ellers er det maling og annet som gjelder ute. Vedlikehold er en evig runddans føles det som. Men visst blir det en god del ‘kos’ i hagen i år og. Litt lek hører til, og gjennbruk. Knotter fra noen møbel, amatørmessig reparert, ble super topp på portstolpene ved kjøkkenhagen. Nå har jeg vel dessuten snart bruk opp hver aneste liten spillbit jeg har av plank..

2 kommentarer:

Merja sa...

Vacker ros och vilken härlig färg den har!
Ha det gott!

Vivishagerom sa...

Hei Mia. Det ser ut til at hagen din trives i sommerværet også. Kjempe fin blomstring.
Håper virkelig at dette været holder.

Ønsker deg en fin uke. Klem