fredag 24. mai 2013

Siste dagene i hagen..

Først var det regn men ikke så mye som det lovte men det som kom var mer enn nok. Mot torsdagen kom været igjen, om ikke så varmt så regnet det i hvert fall ikke så mye. Torsdag etter jobb så jeg altså mitt snitt å få gjort noe ute. Enda en kasse ble reparert.  Hentet litt ulike geranium i hagen og satte dit Denne kassen har jo liksom vart på vent de siste åren og rimlig tom.

Og når kassen var ferdig ble den og litt bredere slik at jeg akkurat hadde nok små heller til å ha under benken. Det var lurt synes jeg for da slipper jeg kjøpe nye. Sitter på min provisoriske benk og lurer på om jeg skal sette ner noen små leirpotter i åpningene..

Bak epletre sådde jeg i noen fler ringblomster og vallmo men så husket jeg pløtslig på dill, sådde jeg den her eller ikke?? Hukommelsen er kort så her års uke det skjer så mye på en uke..

Bondbønnor er endelig på vei opp, godt å se at det er liv for nå har jeg ikke fler å sette ut. Erter får vi nok godt om, de spirer og gror. Her, i den her kassen, kan jeg nok sette på plass pyramiden imorgen.

I natt har jeg tenkt la plastlokken være av kassene. De har ikke legat på hele dagen for det hadde vært alldeles for varmt. Tvi, tvi, det har også gått bra uten nabokatten på besøk, til tross for at vi vært borte på konfirmasjon hele dagen. Det syntes jeg var en riktig sjanse å ta men det hadde jo helt enkelt blitt for varmt for plantene under plastikken.

Og endelig har potetene kikket opp. Enda så liten at den knappt er synbar men den er der. Jeg har vært riktig urolig at jeg satte dem så tidig at de fryst vekk. Noe jeg vet jeg glemte iår er gjødsel, huffa mig, så nå går jeg og venter på at frø og annet skal spire så jeg kan legge ut gjødsel mellom plantene, eller kanskje løse det opp først i en vannkanne og vanne mellom? Gjødsel vil de jo i hvert fall ha..

At det ikke er gjødslet synes ikke på rabarbraen. Synes meg huske jeg hadde på mye kugjødsel i fjor så det er kanskje derfor. Nå begynner den sette blomst. Den må vekk. I det hele tatt så tenker jeg at det blir rabarbrapai i morgen, endelig..

Blomsten på en rabarbra synes jeg er riktig tuff. Lurer på om jeg kan sette den i en vase, om den da blomstrer?

Ingen kommentarer: