lørdag 11. mai 2013

Reparere, reparere..

Pussig dette, det synes bestandig som om jeg først kommer ut med kameraet når det begynner bli mørkt ute. Idag har jeg i hvert fall hatt min første tur til byggmarkedet. Pergolan er fikset, tenk, før det begynner bli for mye grønnt også, ikke verst. Nå er takrekket på plass på min lille bil, godt er det. Etter 10-12 år er det mye som trenger skiftes i hagen..

Den ene på tvers måtte også skiftes, helt råtten var den og. Ikke rart at ‘taket’ brakk i vinter av tyngden fra snøen. Nå må jeg bare vente på oppeholdsvær så jeg kan få malt det hele brunt igjen. Så skal det på tverrliggere og, men ikke før dette er malt.

Den i bunn måtte også skiftes. Ett litet plunder men det er jo godt jeg bygget den selv så jeg vet hvordan konstruktion skal være.  ‘-Hva?? er det alt du skal ha idag??’, sa gutten på byggmarkedet. Lurer på om jeg vært der litt for mye de siste åren? Muligens var det ikke mye plank idag, men dette var neppe den siste turen denne sommer. Denne sommeren er det vedlikehold som står på menyen.

3 kommentarer:

Nora sa...

Du er jamen flink med hendene. Murer og snekrer og jeg vet ikke alt!
Deilig å få orden på det som er ödelagt så tidlig på året så slipper du tenke mer på det.
Ha en fortsatt fin helg!
Klem!

Nanne sa...

Bra froskene dine ikke er for tunge. De sitter ihvertfall bra på planken. Du er flink MIa, ikke noe annet å si. God vedlikehold sommer, gleder meg til å følge med.... Nanne

Vivishagerom sa...

Det er godt å få reparert før det vokser seg til. Du er utrolig flink som ordner alt selv.

Koselig frosker! Klem