søndag 7. april 2013

Snørapport og gress

Det går sakte med våren i år men i ettermiddag tok jeg ut pottene med gress som tilbragt vinteren innenfor vindu i boden. En liten benk fikk også flytte ut, nå har jeg vel altså begynnt da. Men, det tar mot, har ikke helt lysten til hage enda merker jeg, det er fortsatt alldeles for mye snø..

65 cm.. fortsetter det i dette tempo så er det vel snøfritt til St Hans.. Nei da, fullt så negativ skal jeg ikke være, april er dessuten en travel måned på jobb så jeg får vel være glad at den skikkelige våronna drøyer litt enda. Men det har da minket litt. For en og en halv uke siden, 28 mars, var det 78 cm. Siden dess har solen vært god på dagen men nettene er fortsatt kalde, antagelig er det derfor det går så seint..

Nå har frosken kommet frem og. Tenk, litt gammel skrot varmes visst fort opp av solen for rundt stangen er snøen borte. Ellers kan jeg jo ikke helt dy meg, må bare hjelpe våren litt på vei. Men det er fortsatt ikke noen steder å hive snøen, fyller på litt under K’s vindu med en spade eller to hver dag.. og lever på håpet at det snart kikker opp noen vårløk mellom Tujaplantene..

I dag skulle jeg prikle noen frøplanter men plantejorden så mest ut som kugjødsel, kompakt og klissete, må få meg litt ny jord først..

6 kommentarer:

stallnilsen sa...

Denne vinteren ser ikke ut til å slippe taket i store deler av landet, men sør og øst landet der meldes det nu masse + grader og det kan nu ikke vi her i nord skryte av.
Er så lei denne snøen, ønsker at våren skal komme nu :)

Man blir vær sjuk av og vente hihi.

Vi har nu hatt sol hele helga her i nord, og det har vært deilig, kjenner at sola har gitt farge i anskitet og det er da enliten begynnelse :p

Ha en fin kveld.

Lisbeth ;)

Vivishagerom sa...

Hei Mia!
For meg så er det en god trøst å se, at andre også har igjen masse snø i hagen.
Jeg prøver å sparke og måke litt i den, men den er fortsatt veldig hard.

Vi får håpe på litt varmegrader fremover! Ønsker deg en ny fin uke! Klem

Marit sa...

Ja, snøen synker jo, selv om det tar sin tid. Men til neste helg sier de som har greie på det at våren kommer. La oss håpe det!

Anjas Hill sa...

Vad alla växterna måste må bra under snön! Tänk så snabbt det gåt nu även om det är sent! /Anja

Stephanie sa...

The frog princess so cute... she is like so afraid of the snow ;-) Have a great day Mia.

Hilde sa...

13 cm snø smeltet på halvannen uke er bra det, og så artig at frosken har dukket frem igjen :) Får håpe solen begynner å varme litt, da går det raskt.
Ha en fin dag, Mia :)