onsdag 3. april 2013

En liten pakke med overraskelse..

Idag fikk jeg en overraskelse på posten. Et paket lå og ventet i postkassen når jeg kom hjem. Det var mine Hoya stiklinger. Men med i pakken lå også litt mer, blant annet disse stiklinger av Tradescantia pallida ‘purple heart’. For en overraskelse og ekstra glede. Til min hage når frosten er over, mente avsender.

Så glad jeg ble. Tradescantia er en av mine favoritter i hagen og denne ser jo bare helt lekker ut med sine mørke blader. En fantastisk syn når jeg googlet opp den og. Men jeg aner ikke hvordan jeg går videre med denne. Foreløpig har jeg satt de i vann. Burde jeg sette dem i jord? Med en plastpose over? eller klarer den seg her i vannet?

Tradescantia for meg er tli vanlig noen røtter som vansklig lar seg grave opp og dele og dens stiklinger har jeg en mindre erfarenhet med. Så, hva gjør jeg nå?

8 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Vilket trevligt paket du har fått.
Sådana skulle man få lite oftare bara :=)

Ha det gott!

Mariann sa...

Så spennende med pakke, med ekstra overraskelse! Nå googlet jeg litt på avleggeren din. Da finner jeg at "stiklinger roter seg lett selv i vann". Den tåler ikke frost, men du kan jo ta nye stiklinger til høsten og overvintre de frostfritt. Den blir brukt endel som stueplante her.

Gunilla sa...

Vilken härlig post det är så roligt med paket.Och helst när de innehåller växter.

Ha en riktigt fin dag

ulla laiho sa...

Vilken vacker blomma - en underbar färg på bladen!

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Dette minte meg på at jeg har lova en person en avlegger også, men hvordan i all verden skal jeg finne tilbake til vedkomne. får sende ut en etterlysing!

Og så tok vi begge gleden om at røret i damvollen er reparert, på forskudd. Naboen sa i stad at forsøket med strømperør var mislykka! Huff!
Bedre lykke neste gang... håper jeg for nå kan ikke kommunen gi seg...
Ha go´ hælj... og blir du med på tur søndag?

Hilde sa...

Så morsomt med pakke i posten :)
Du får nok røtter på avleggeren på bildene snart. Nydelig farge på bladene. Moren min har den samme som potteplante inne, jeg visste ikke at den kan plantes ute. Skal bli spennende å se hvordan den blir i hagen din :)

Anne Kari sa...

Så morsom pakke du har fått. Blir spennende, dette. :) Takk for koselig hilsen. Helgeklem fra Anne Kari

Annes hageverden sa...

Så flott overraskelse! Nydelig farge på bladene! Ha en fin kveld!