mandag 29. april 2013

Aprilvær, helt klart!

Ahh, lørdag var det så fint vårvær, solen skinnte fra en klarblå himmel. Bare så synd at jeg er syk, ikke enkelt å holde på ute med feber og bihuller som gjør seg påminnte. Men med hjelp så begynner hagen komme på plass igjen.

Men når noen skulle lukke igjen porten etter å ha raket løv ved hekken så røk det ene planket i den blå porten. Attans trist. Den er så murket at det ikke er mer å skrue på. Jeg må altså helt enkelt bygge meg en ny.. 12-13 år tror jeg den er i hvert fall så jeg får vel være nøyd.

For å få plass i boden så har hagemøblene begynnt flytte ut, det var herlig å få servert en kopp kaffe igjen i rosenhagen, solen var virkelig god.

DSC_0016

Men, siden kom søndag, helt siden dess har vi hatt aprilvær, regnet pøser ner i stride strømmer for å siden sjappt skifte til sol igjen. Akkurat i det man stikker hodet utenfor døren så kommer regnet åter. Na ja, den siste snøen blir vel borte, det er snart april og. Håper det og gjelder aprilværet..

Ikke det at jeg synes peisen ser vakker ut men jeg må bare få notert meg at presseningen ble tatt vekk og vi grillet vårens første pølser, supergodt! og i rakk det i april. Nå håper jeg at jeg snart rekker ut med kamera når solen skinner og, det begynner skje ting langt der nede i jorden.

13 kommentarer:

Anne Kari sa...

Det er litt gøy å se slike oversiktsbilder før alt løvet kommer på trærne, og det vokser igjen. Ser ut til å bli bra. God bedring både til deg og til porten... ;) Klem

Åshild sa...

Riktig god bedring. Det er fryktelig å være syk og ikke kunne starte for fullt ute.

Anki sa...

Ingen snö kvar... härligt! Nu är det snart maj... då ska aprilvädret ha dragit bort :)
Krya på dig!
Kram

Helens trädgård sa...

Ja, aprilvädret är verkligen varierande.
Här vräker regnet ner som även ibland innehåller snö.

Krya nu på dig.

Ha det bäst!

Marit sa...

Synd med den fine blå posten din, men du er jo så flink til å snekre så det ordner du sikkert fort. God bedring!

Bettina Bäck sa...

Simma lugnt innan du kastar dig ut i trädgården. :-)

Inger Marie sa...

Så leit at den gikk i stykker...men da blir det fornying og snekkerprosjekter etterhvert.
Håper du blir snart frisk så du får nyte vårhagen din:)
Ønsker deg en fin 1. Mai:))

Jannibele sa...

Så synd at du og porten ble syke. God bedring til dere begge. Godt du fikk en hjelpende hånd. Det blir skikkelig fint hos deg:)

Hilde sa...

Riktig god bedring, Mia, håper formen bedrer seg raskt :)
Hagen din ser fantastisk flott og velstelt ut, og nå kan det bare vokse og gro!

Lunalei ;-) sa...

Nå er heldigvis aprilværet over for denne gang, la oss håpe på et herlig maivær i stedet!
Hagen din ser flott ut, og klar for sommeren!
Ha en fin dag,
klem fra Lunalu

stallnilsen sa...

Hei Mia , takk for koselig kommentar på bloggen min, så fint du har det i hagen din, koselig og sette ut hagemøblene , det skal æ også gjøre nu.
Fine bilder, håper det gårbedre med helsa di.

Ha en fin 1. Mai.

Lisbeth :)

Åsa! sa...

Visst är det härligt att det äntligen blivit trädgårdsdax! Hoppas du mår bättre och kan komma ut i din fina trädgård!

Laila sa...

Tråkigt att du är sjuk, bihåleinflammation är inte roligt! Så här års när man har fullt upp med att hålla jämna steg med utvecklingen i trädgården vill man ju vara frisk! Hoppas att du snart är i full fart igen!
Fin grullplats!
Ha det gott!/Laila