onsdag 1. august 2012

Det blir tidlig mørkt nå om kvelden..

.. og det blir fort seint så bildene er atter mørke. Nå har jeg klippet ner de store monstrene, Revebjellene (digitalis) inntil husveggen på baksiden og frem kom denne lilje, helt enkelt lekker. Kan bare ikke huske at jeg satt den der, eller at jeg hadde en som ser slik ut, hm…

Chianti i rosenhagen derimot husker jeg godt, helt fantastiske men kanskje litt vel store for plasssen. Spiller ingen roll, det gjør bare synet enda mer storslaget.

Ekorrgresset jeg sådde forrige år som aldri ville bli noe satte jeg ut i beddet ved Trattorian når høsten kom. To små, små gress strå. Nå er den betraktelig større og har så her fine vipper som svaier i vinden og fanger sollyset. Ja, ikke nå som det er mørkt da men ellers på dagen..

Den rosen jeg fant og flyttet til det samme beddet som jeg trodde kanskje var Penny Lane, viste seg å bli hvit. Fikk tips her om dagen av besøket, at det muligens kan være Schneewittchen. Da jeg en gang for mange år siden kjøpte to slike og skulle ha i Pergolan (som aldri tokk seg) skal jeg ikke utelukke det, jeg har det jo med å flytte planter..

1 august alt, den her sommeren har det blitt alldeles for lite tid i hagen. Nå får jeg forsøke nyte den tid som er igjen, men kveldene må slutte alle rede før kl 22 nå, etter det er det for mørkt. Og, tørr man håpe på litt sol og varme?

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Ja, man merker at det blir mørkere ute. Jammen har det gått fort i år.

Kjempe flotte liljer du har, og den første var kjemp fin!

Håper du får en flott torsdag! Klem

Inger Marie sa...

Ja..nå er det beksvart tidlig på kvelden...
Fine nattlige bilder:)..gresset du lurte på hos meg er "ponny tails"...men det ser ikke ut som jeg får noe aks på det...men det er lett og luftig..så jeg får være fornøyd med det da:))

Mariann sa...

Det blir fine bilder med mørke og blitz også. De to liljene var nydelige!
I går kveld skyet det over og begynte å regne her, da ble det plutselig tidlig mørkt. Det merkes ikke så godt enda på fine dager.
Selvfølgelig håper vi på sol og varme!

Marit sa...

Ja, det går ubønnhørlig mot mørkere tider. Jeg synes at den liljen var nydelig. Hyggelig å få sånne overraskelser i hagen :-)

Suss o Kai sa...

Det märks att vi går mot mörkare tider nu tyvärr men som tur kan hösten vara lång och fin. Vilka vackra liljor :) kram Suss