onsdag 6. juni 2012

Tre av nykomlingene

Erinus alpinus ‘Dr Hanhle’ er da virkelig ikke stor her i staudetrappa. Hele planten er ikke mer enn noen cm så den er enkel å overse. Derfor tok jeg ut macrolinsen for å forsøke fange blomsten som jeg så vidt ser fra min høyde. Ikke en enkel historia, den er helt enkelt minimal! Lurer på om den vokser seg litt større med aldern eller om den fortsetter sitt bittelille liv?

Sist shoppingtur til V. bød på en del overraskelser, fler enn denne. Denne var jo så da, men… Jeg lurer på hvem som satt dit etikkettene når jeg var der.. for de neste to tvivler jeg sterk på, blomst og etikkett virker ikke helt stemme…

Thalictrum delavayi ‘Heywitt’s double’. Na ja, jeg synes jo den ser veldig flott ut som en akleie eller noe. Flott farge. Etter en ny kikk i plantelisten til V. lurer jeg litt på hvordan den kommer se ut når den er utslagen.

Cortusa matthioli. Kortusan som jeg var så glad for å ha funnet minner meg mest om mine Tellima planter hva gjelder blomsten.. men Tellima står ikke med i listen..hm..  Nei da, jeg gråter ikke, jeg synes de er fine begge to og det innebær at jeg kan få tatt en shoppingtur til ved anleding.

2 kommentarer:

Turid sa...

Det stemmer nok at disse er feilmerket, men de er nå veldig fine allikevel da :) Tellima blomstene er som små skulpturer, helt nydelige.
Nyt dagene.

Anonym sa...

Fine, men litt irriterende med feilmerking. Og de plantene du har betalt for er jo noe ganske annet enn det du har fått da. Men de pleier å være greie dersom man klager.

UnaCita