lørdag 18. februar 2012

Endelig litt mer sådd på gang..

Først og fremst er det kommet gress ner i såjorden, men hvor mange potter trenger jeg egentlig.?Jeg har i hvert fall forsøkt moderere meg litt og ikke sått alle frø, vel vitendes at holdbarheten på gressfrø er nok så kort.. To, tre potter til vær får holde.

Fra Chiltern seeds:

Coix lacryma-jobi

Uncinia egmontiana

Stipa arundinacea

Molinia caerulea ssp. arundinacea

Pennisetum alopecuroides

Lagurus ovatus ‘Bunny Tails’

Fra Rara växter:

Calagrostis brachytricha (Diamnatrör)

Chasmanthium latifolium (Droppax)

Egenhøstete frø:

Carex, grønnhvit stripete 1

Carex, grønnhvit stripete 2

Uncinia rubra

Carex comans ‘Frosted Curls’

Miscanthus senensis

Spodiogon sibiricus

Carex brunnera ‘Jubilo’

Chloris trunctata ‘Tellymasts’ (paraplygräs)

Setaria macrostychya ‘Will Scarlett’

Setaria italica ‘Kolvhirs’

Briza media (Darrgräs)

Koeleria  glauca

Fra Lord Nelson (plantasjen):

Panicum elegans ‘Frosted Explosion’

Så blev det en del grønnsaker og annet.

Jeg sått en ny runde med artisjokken,(7 frø/ 6 potter) de andre ute ser ikke alt for friske ut. Man bør IKKE være borte en hel uke på kurs! Dessuten ble det noen agurker (4 frø)

Fra Rara växter:

Cynara scolymus ‘ Violet de Provence’

Cucumis sativus ‘Green fingers’

Allium porrum (purre) ‘Northern Lights’

Amaranthus cruentus ‘ Red army’

Fra Weibulls (plantasjen):

Rosmarinus officinalis

Fra Lord Nelson:

Salvia patens ‘Blue Angel’

(lurer litt på om jeg er ganske alene å oppskatte vanlig krydder salvie, klarer ikke finne noen frø..)

Fra Zel seed:

Capsicum annuum L. (Chilipepper) ‘Koral’

6 kommentarer:

Bille sa...

Hei! Ser ut som om du har litt å holde på med i helgen ja :D Mye her jeg aldri har hørt om, det er jo det som er så spennende med andres sålister, å oppdage nye sorter. Spørsmålet ditt vedr gress kan jeg ikke hjelpe med, har aldri sådd gress. God helg! :D

Lisa sa...

Hej igen, så kul att du är tillbaka!
Nu har du att göra, hihi. Jag har inte börjat ännu, årets blommor behöver inte sås riktigt än. Funderar på att ta itu med pelargonerna, men jag är ganska lat idag.
Ha en fin lördag och så på!

Kram, Lisa

Marit sa...

Mye spennende du har sådd her ser jeg. Håper du fortsatt har god plass, for det må bli trangt hos deg når du skal prikle alt sammen :-) Ha en fin kveld!

krepsemor sa...

Så mye spennende gress du har sådd! Jeg likte spesialt godt de røde, og så de med hvite dusker! Det kommer til å bli frodig hos deg, og mye å prikle senere i vår =) Jeg har tenkt å prikle litt nå!
God helg til deg, Mia!

Suss o Kai sa...

Sådde lite idag men inga såna mängder :) Kram Suss

Hilde sa...

Så mange spennende sorter du har sådd. Du får litt å stelle med her etterhvert :)
Jeg har bare sådd chili så langt, men i månedskiftet skal jeg så mer.

Fortsatt god helg, og takk for koselig kommentar :)

PS. Jeg tror impecta har frø av kryddersalvie (salvia officinalis), jeg kjøpte der for noen år siden.