lørdag 26. november 2011

Et godt litteraturtips for frosne hagesjeler..

Jeg har koset meg de siste par uker med en ny bok til min samling. Dette er ingen hagebok i vanlig forstand men en helt fantastisk liten bok med små fortellinger som har skjenket meg mye latter og jeg nikker igjennkjennende ved beskrivelser og omtaler rundt hagingens besvergelser og lyster. “Om lusten att trädgårdera” av Henrik Valentin er kanskje ikke å få fatt i på norsk enda men svensk er da ikke vanskeligere enn at de aller fleste hagefantaster i Norge også skal klare lese den. Jeg føler meg truffet, han klarer å treffe akkurat der hvor skoen trykker, jeg kunne like så godt tenkt/sagt det selv mange ganger. Et herlig, oppfriskende kåseri rundt hva som gjør haging så fantastiskt. Har du ikke lest den så sett den sporenstraks på ønskelisten !!

(Jeg fant boken på Capris.no )

2 kommentarer:

Roser og Patina sa...

Den er notert. Nå er tiden for gode hagebøker av alle slag:)

Linda sa...

Notert:) som sagt før, er det noe jeg elsker like mye (nesten) som hage, så er det bøker. Og handler de om hage, ja da er de nært opptil min hagegalskap:)Alle tips slukes rått:)