onsdag 20. juli 2011

Takk og pris for macrolinser!

Som aller best i gang me planting av nyinnkjøp og en blå nunneurt jeg fikk idag (vises seinere) så kommer selvfølgelig DEN regnskuren igjen. Trilleboren full av kompost og oppgravde planter overalt. Godt det finnes en macrolinse på kameran slik at jeg kan stå under tak på terrassen og fota noen av dem. Så kan jo tiden brukes til noe i hvert fall. Lærte meg på dagens hagevandring blant annet at jeg må tenke mer på blad ikke kun blomster. Så det ble en tur til etter fler Heuchera.. Alle er planterte på fermsiden (fra venstre til høyre) og her er også mange stauder fjernet og fler skal vekk! Bare den nå slutter regne..

Den første her er altså Heucherella ‘Sweet Tea’

Heuchera hybrid ‘Southern Comfort’

Heuchera hybrid ‘Autumn Leaves’

Heuchera hybrid ‘Caramel’

Så flyttet jeg den nye Heuchera hybrid ‘Midnight Rose’, den måtte vike sin plass i staudetrappa for en blå scabiosa, som måtte flytte fra at annet sted høyere opp for der satte jeg den blå nunneurten… Igjennkjenbart? Flytte litt hit og litt dit, og mange, mange planter til komposten..

Så videre, Heucherella ‘kimono’ P

Og til slutt, Heuchera hybrid ‘Ginger Peach’. Faktisk er det kun denne og ‘Southern Comfort’ som jeg nå fikk to av, den andre fire er ikke noen av dem jeg kjøpte sist. Godt jobbet.. nå har det sluttet regne så nå må jeg ut og fortsette. Gjelder at rekke over mellom regnbyger og jobb i sommer..

Glemte jo helt denne; Frynsesøte, Gentiana septemfida.

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Heuchera er flotte bladplanter, og jeg har noen eksemplar selv, men Àutumn Leaves`har jeg ikke fått tak i ennå! Hvor kjøpte du din?

... sa...

Kjempeflotte heucera, og så mange forskjellige. De har dekorative blader. 'Caramel' var fin!
Skulle ønske jeg hadde plass til flere planter i hagen!! Tror jeg må gjøre som deg og rydde litt i bedene.

Stephanie sa...

Looks like every little space is going to be filled up soon with plants. Nice autumn heuchera ;-)