søndag 10. juli 2011

‘Gamle’ roser i Lunden

 

Louise Odier…

Jeg skulle gjerne hatt et kurs i oppbinding av roser. Hos meg blir det masser av plantepinner, det ser ikke akkurat pent ut..

Så den lille rosen som jeg faktisk ikke vet navnet på..

Og denne buskrosen, Maiden’s Blush, minner litt om den jeg fikk rotskudd av naboen, men denne er mer rosa i fargen. Nydelig duft og form synes jeg. Slike buskroser skulle jeg gjerne hatt mange fler av.

Så naboens buskrose. Tenk så enkelt at formere disse. Jeg fikk helt enkelt ett rotskudd som jeg satte. Og noen år seinere er det en liten busk. I år har den også et skudd som er langt over en meter. Da kan jeg kanskje få den ett stykke oppover espeliert også. Nydelig duft på denne og.

Egentlig burde jeg plukke inn buketter av roser. Ute regner de bare i stykker..

3 kommentarer:

... sa...

Nydelige roser og nydelige bilder :)
Rosene trives hos deg, Mia!

Torill sa...

Nydlege roser i hagen din. ha ei fin veka !!

Margareth sa...

Du har noen flotte roser, og etter å ha kikket litt rundt på bloggen din ser jeg at du har en fantastisk fin hage!! Virkelig misunnelsesverdig, og jeg kan bare drømme om å få noe som er halvparten så fint selv en gang! :-))