fredag 10. juni 2011

.

Idag, etter det voldsomme regnværet har jeg hatt lykken å fange hele fem slike monster, i tillegg til alle de små slektingene til den. Det har irritert meg at jeg nesten ikke funnet noen når jeg vet at de er der..

Mine barnehageprosjekt fra ifjor begynner å bli frodige grønne oaser. De små frøplantene tar opp plassen og klematisen begynner bli frodig. Stokkrosen har blader store som tallerken. Jättevädd, gullknapp, har blitt stor sammen med den akleieliknende planten jeg sått. Nå er jeg blitt litt usikker på om det er frøstjerne eller violrute..

Blomsterknoppene ser slik ut, minner ikke helt på frøstjernen. Denne har strukket seg så langt at knoppene stikker opp gjennom hengeseljens blader. Nå er jeg spent over å få se hva det blir..

Idag har jeg koset meg med blomsterpinner, kjøpte 50 stykk og de forsvann fort. Hvorfor? Det heftige regnet har fått de aller fleste stauder til å legge seg ner, tross at de ikke er blomster, så nå står plantepinner her som en liten furuskog..

Det er så klissvått at det ikke nytter gjøre stort annet ikveld enn gå en tur med kamera..

 

12 kommentarer:

Helene Orskaug sa...

Fine Bilder, Mia! Utrolig fin blåfarge på Akkeleien!

Ha en fin lørdag!
Helene

Mariann sa...

Ja, sneglene kommer litt mer frem når det regner og er fuktig. Har funnet noen her også de siste dagene.
Du har så mye spennende og det er så frodig og flott i hagen din.
Ønsker deg en fin pinse!

Stephanie sa...

These little blooms are like sparkling :-D

Snuffeldyret sa...

Den Thalictrumen kan være T. aquilegifolium. Kan ligne på min ihvertfall. Jeg pleier å klippe den ned etter blomstring, da kommer det gjerne et lite ekstra Flor.

Helena sa...

O nej dessa sniglar jag har inga än...bara vinbärssnäckor o skogssniglar.
Fin lyster i bilderna!
KRAM från mig!

... sa...

Jeg har bare boasnegler og åkersnegler her, men hittil i år har jeg knapt nok sett en eneste en. De dukker vel opp etterhvert, tenker jeg.

Fine bilder, og mange spennende stauder som alltid.
Her øser også regnet ned, på tide å sette opp blomsterstøtter her også nå.

God helg!

Lisa sa...

Vilka vackra bilder! Det är verkligen grönt och frodigt hos dig.
Hur har ni det med regnet? Jag såg på nyheterna att det är jättehemskt på vissa ställen! Otäckt med översvämningar...
Sniglar är BLÄ! De svarta skogssniglarna är väl ok, men de brunorangea, ondskefulla släktingarna kan vi vara utan!
Ha en fin lördagkväll!

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mia
Vilka underbara bilder......
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Suss o Kai sa...

Sniglar är inget roligt :( usch o fy. Du har verkligen mycket växtlighet och blommor i din trädgård, de är så vackert Kram Suss

Snäckskalsdalen. sa...

Jag njuter av dina bilder, ja, inte den på snigeln förstås, men dom andra bilderna, så underbara växter och blommor!
Agneta kram

stallnilsen sa...

Ser du har massefine blomstrer i hagen din, kjempefine bilder ,har heldigvis ennu ikke sett noe til sneglene, de er så irriterende!!
Ha ei fortsatt fin pinsehelg, hilsen Lisbeth :O)

Ann-Sofi sa...

Fantastiska bilder!! T.o.m. snigeluslingen ser ju riktigt dekorativ ut.