torsdag 12. mai 2011

Rett innen regnet..

Rett før det begynnte regne var jeg ute med kamerat ikveld. Rakk bare inn på stuen igjen så åpnet seg himmelen. Ikke det at skyene er direkte mørke her så hver dråpe tas emot med takknemlighet, i hvert fall en dag til. Jeg har vart ute i kjøkkenhagen i aften og vannet,  fortsatt varmt som det er så tørker det under plastikken.

De siste pluggplantene av agurk som jeg ikke pottet om fikk sin nye plass forrest i kassene med erter og bønner. Går det så går det! Satt også ut ti spisskålplanter i kasse 2, mest for at jeg ikke hadde lyst å hive dem på komposten. Nå gjennstår det kun 7 potter med agurker inne, resten er satt ut. Sådde også i noen fler spenatfrø, i det hele tatt synes jeg det spirer litt lite der ute, men, det er tidlig enda.

Men jeg skjønner ikke at jeg ikke ser noe til alle de bondbøner jeg satt. Er det virkelig ikke gått fler dager, er jeg for ivrig? Eller går det åt pepper’n med direktsådd ute.. Tokk ihvert fall av plastikken over løken som begynner bli for høy for å få plass under. Tålmodighet er en dyd..

Godt enda at jeg ikke begynnte på noen større utsvevelser uten mest gikk rundt og pusslet. Trenger fortsatt den turen til Ikea etter solsenger, og mer plank så jeg kan få laget kassene ved Lunden. Så er det diverse som skal males og oljes, men jeg må få kjøpt malingen. Så har jeg noen potter til som skal sprayes og noen erteblomster som skal plantes, men hvor? Så gulvet på terrassen, hadde planer om helgen men nå skal det jo regne.. Godt at det finnes litt å gjøre men alt krever først en shoppingtur og det å få dratt hjemmifra hagen er jammen ikke enkel motivering.

3 kommentarer:

Helena sa...

Välkommet med regnet nu det är ju så torrt!Blir så fräscht i luften oxå.
KRAM från mig!

josimo sa...

Hagen din er alltid så frodig og velpleiet <3

Ønsker at det kom litt regn her også,for nå er det tørt i bakken

Lisa sa...

Jag fattar inte hur det går till hos dig. Det var inte länge sedan du hade snö, nu blommar det och växer utav sjutton! Om du bor så Atlantvindarna sveper förbi, då förstår jag...
Vi skulle fått regn idag, men det blev inget. Härligt! Det tråkiga är att myggen har kommit, grillkvällen slutde inne (myggen älskar maken, mig låter de bli, hihi).
Ha en riktigt fin fredagkväll och jag hoppas att ni slipper regn i morgon!