torsdag 14. april 2011

Liv i leiren

Nu skjer det noe i vinduet på stuen. Lenge trodde jeg det var utenom all håp men så med siste ukers sol kommer så endelig Rådjurstungan, Panicum clandestinum. Nu är det vel bare Hässlebrodden som ikke spirt av gressen jeg sådde, spørs om den noensin gjør det… Men jeg kan vente.

Den ene skyggeliljen, Tricyrtis ‘Empress’, viser også livsvilje. Men den andre ser jeg ikke stort til.

Så liljen, den strekker seg opp nå og lengter etter lyset. Tror nok den kommer ut i hagen etter blomstring, men iår skal min ‘African Queen’ få blomstre i potten.

DSC_0004

Så Canna ‘Tropicana’, den har jeg vart så spent på. Det er mange uker siden jeg oppdaget en liten bladknopp. Så skjedde det ikke mer. Men nå så.. Synes den var så fin med sine mørke blader, gleder meg virkelig..

DSC_0005

Og så denne da, så sikker jeg var på at jeg var blitt lurt og fått døde knoller av Eucomis, men nå, se! nå kommer det endelig tegn på liv. Tjo ho, liv i leiren begynner det å bli. Jeg ser mye heller på det som gror og spirer enn det som ikke vist seg, enda..

6 kommentarer:

Mari Anne sa...

Å så mye flott. Du har masse fint å glede deg til.

Unknown sa...

Å så mye artig du har på gang ,
det er så gøy og se det gror.
Ha en fin dag Marit.

krepsemor sa...

Gleder meg med deg, Mia! Kjenner følelsen når de dukker opp i potta =) Nesten som en forelskelse!

Marit sa...

Spennende! Det er alltid gøy når det dukker opp en uventet spire eller fem :)

Torill sa...

Det er fasinerande at det kan vera liv i noko som ser så dødt ut !! Og kyndige hender som hjelper til.... Kos deg vidare !!

Lisa sa...

Det är så roligt att följa dina växter! Jag längtar till bilderna som du såklart kommer att visa till sommaren.
Jag har också skrivit en kommentar på fel blogg en gång. Känns pinsamt...
Torsdagskram!