søndag 3. april 2011

Iblant må en hjelpe våren få fart!

Følte meg nærmest som dyreplager da jeg fjernet bladen, se den stakker marken, nå fryser den sikkert i natt. Poor little worm, I feel terrible for removing the warm layers of leafs covering it from cold nights.

Men jeg klarte ikke la være, jeg var bare nødt til å fjerne det våta teppet av gamle løv som låg i beddet. Og se, der under fant jeg vårløk på vei opp. Både Puschkinina og Fritillaria meleagris kommer som bare den. But I had to remove them to be able to see if there where any sign of spring and yes! something is actually happening.

Hjelpe våren ja, det var ikke rent lite snø som måtte vekk for å finne igjen kassene i rosenhagen. Iblant må en bare finne på noe drastisk, når lengseln etter hagen setter inn. Sometimes on just got to help mother nature, I’m so longing for my garden I just had to give Spring a helping hand.

Men helgen har vart mild og go’ med oss. Kanskje ikke så mye sol men det har vart varmt nok til å tære på snøen. Still, this weekend has offered some milder temprature and the snow is melting, finally.

11 kommentarer:

Margrethe sa...

Ja nå håper jeg våren kommer til deg også Mia. Ønsker deg masse sol og varme, og en deilig tid framover.

Marit sa...

Ja, noen ganger må en bare hjelpetil litt selv når våren er så treg. Det har vært edel sol og 11 grader her i dag. Så nå tærer det godt på snøen.

Asbjørg sa...

Det er lov å hjelpe våren,hos oss ser det ut som den greier sakene på egenhånd,her tiner det unna i rasende fart!Deilig!

Linda sa...

ja noen ganer må man hjelpe til itt, og det er gøy å se hvor mye som faktisk skjer under snøen også, for det skjer masse der også:) Har du prøvd føneren??? hi, hi:) Klem

krepsemor sa...

Tålmodigheten kan bli satt på en alvorlig prøve innimellom, ja! Da er det flott å kunne hjelpe litt på vei, for å få snøen bort =) Og du har jo hatt utrolig mye snø!!! Men da er det fint å oppdage at vårblomstene har gjort seg klar til å blomstre under snøen!
Ha en fin uke med varme vinder ;)))

Bille sa...

Det må vel være lov å bli litt utålmodig nå :-) Heldige du som har så mange flotte spirer! Dekk rosebusken litt til igjen da hvis vårsolen blir for sterk, eller?

... sa...

Ååå, som det spirer! Snart kan du glede deg over massevis av løkblomstring i hagen din :)
Å fjerne løvdekket var en god ide. Jeg kastet løv i bedene i høst, så kanskje det spirer noe under der?

Ha en flott ny uke :)

Annika Christensen sa...

Kan nog inte förstå hur mycket snö ni har haft.
Lite vår är det iallafall hos dig nu. Jag har förgrott de flesta men det kunde nog ha förgrott lite till.Fast jag har satt direkt också när jag glömt att köpa hem sättori tid. Du har nog gott om tid att förgro på med tanke på dina snöhögar.
Ha det gott
Annika

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Ja, jeg lar snø være snø, pakker sekken og drar igjen. Denne gangen som seniorlærer som aldri har fått tatt ut seniortimene. Det lot seg aldri gjøre pga timeplanen. 'Samlet opp' er en god ide, og da en kollega sa ... bare kom til meg! Ja, da jubla jeg ;:OD).
Nå lukker jeg datamaskina og setter klokka på ringing om fem timer!

Ha det godt!

Emelie sa...

Ja, ibland kan det vara svårt att hålla sej :)

Christin sa...

Ja, innimellom må vi bare hjelpe våren.
Klem