tirsdag 5. april 2011

Hjelp, en løvetann!!

Når snøen smelter er det mye å gledes over og en del overraskelser som føles mindre gode. Se hva jeg fant i beddet, hvordan kan noe slik få vokse i min ugressfrie (ja det kunne jeg tro..) hage? Men så slår det meg en tanke, vente nå, dette må da enda være min cikoria fra forrige sommer, eller? Men rekker å glemme mye i løpet av en vinter..
At first I thought this was some weed but then I remembered my Chicory from last year.. pooh, got a bit frightened at first. Other greens that appears makes me feel a lot better though..
Euphorbia ‘Ascot rainbow’
Dette bladverket liker jeg bedre. Hadde nok nesten glemt dem og. Jeg ante ikke at de var vintergrønne. Kommer bladen vissne nå eller blir de stående slik? Min almindelige vårvortemelk klippte jeg ned så da er det kanskje ikke så rart den ble borte..
Euphorbia amygdaloides ‘Purpurea’

11 kommentarer:

Bille sa...

Så artig å oppdage planter du hadde glemt at du har :-) Hadde det vært meg så hadde jeg røsket den "løvetannen" vekk først, og tenkt etterpå, hehe.

Du, jeg har lagt ut noen awarder på "selvplukk" i bloggen min. Kanskje du synes awarder er som ugress, også:-) Har ihvertfall kost meg masse her i din blogg, så hvis du har lyst på award synes jeg du skal skynde deg å ta en :-) Ha en flott onsdag!

Stephanie sa...

The euphorbias are delightful. When the sun comes and heat comes returns, I think they will the happiest plants in your garden ;-)

Unknown sa...

Det er koslig å hilse på gammle venner i hagen,,ikke alle da,, løvetann er vel en av de mest trofaste.
Ha en fin onsdag Marit.

Merja sa...

Tur du kom på vad det var:)

Margrethe sa...

Er ikke det mest fantastiske med hage om våre, at vi lar oss overraske av alt som kommer opp og som vi hadde "glemt"! Jeg elsker denne tiden, og trår veldig varsom når det gjelder å ta bort "ugress". Man kan jo aldri vite for sikkert. Han en deilig vår-uke.

Helena sa...

Ja tänk vad man glömmer!Tur du inte grävde upp den:-)Mina Euphorbia ser oxå ut sådär.Stod oxå o funderade på det härom dan.O kom fram till att så är det ju jämt.Ja man glömmer:-)
KRAM från mig!

smgj sa...

hmmm... om dine euphorbia er vintergrønne så er sannsynligvis mine daue. :C ...

Fine er de iallfall.

... sa...

Godt du ikke fjernet sikorien! Det er fort gjort å luke for mye om våren, her blir det gjort hvert år :)

Euphorbiaene ser veldig bra ut etter vinteren!!
Jeg har en som ligner den på det nederste bildet, må ta en tur ut og se om den har klart vinteren.

Gunilla sa...

jag tyckte att det såg ut som en stor tistel, men vilken tur att du kom på vad det var.
Här har inte rabatterna kommit fram ännu men snart så.

Ha en fin vecka
Gunilla

Lisa sa...

Vad härligt att se att våren nu kommit till dig!
Det där med ogräs, det blundar jag för än så länge... Det är ju så kul att se att det börjar växa i alla fall. Vi har varmt (+15) men det blåser som "hej kom och hjälp mig"! Man kan inte få allt...
Onsdagsmys!

Linda sa...

Så godt du kom på hva det er:) herlig å se hva som er under snøen:)