onsdag 6. april 2011

Gress og annet.. som snø..

Gresset ser litt brunt og vissent ut men hvis gresset heter Carex comans ‘Bronze Form’ så er det kanskje slik det skal se ut. Bronsefarget er det i hvert fall.  Kameraten, Carex comans ‘Frosted Curls’ har jo tross alt beholdt litt av sine grønne farger. Mellom disse to står en tue av Briza media, den ser i hvert fall foreløpig frodigere og saftgrønnere ut enn den som jeg satt inni boden i vinter.

My two Carex comans seems to have survived this winter, or maybe not, could be it’s to early to be all to cheerful. In between the two of them, one can see the sape green colour of Briza media, at least it looks greener here outside then the one I kept in the shed through winter. The same goes for my blue grass, Festuca glauca, it looks really juicy now the snow withdraw. And of course, the evergreen Carex morrovii ‘Ice Dance’ mad it as well. It will most probably turn out to be like a weed this year..

Den lille blåsvingel planten, festuca glauca, ser også frisk og fin ut, til forskjell fra den jeg har i potte i soveromsvindu. Den går det heller dårlig med. Og ‘Ice Dance’ den trogne eviggrønne gresstue, den vokser og kommer helt sikker bli som et ugress i den kassen iår.

Som trøst til alle som tror jeg er fri fra snø nå – langt derifra! Men det minker og her måkes kasse for kasse frem. Klarer ikke helt å vente på at solen skal få gjort sitt.

Og på forsiden er det like ille… Men det minker for varje dag, holder været i seg så er det snart vekk.

Don’t worry, we are still living in winter land. But the warmth we’re having the last few days helps..

7 kommentarer:

Helena sa...

Oj vad snö du har!!!Hoppas det smälter undan snart:-)
KRAM från mig!

krepsemor sa...

Carex comans "Bronze" ser slik ut hos meg også. Jeg tror nok den skal være slik som navnet hentyder =) Syns det er fint, jeg! Gress har jeg også sådd en del av, og også i år har jeg sådd noen sorter! Det gjør seg så flott sammen med blomstrende stauder! Så masse snø du har da! Jeg håper den forsvinner snart! Her er dn borte =)

Marit sa...

Du har så mange fine gresstyper. De gjør seg veldig godt i hagen sammen med amdre stauder. Den snømengden ser veldig kjent ut, for sånn er det på nordsiden av huset her også. Men før eller siden så blir den borte :)

Unknown sa...

Takk for gode tips , dette er en gammel plante som ikke er vant med å bli husert med , derfor går jeg får ditt forslag ,
Ha en fin vårtorsdag Marit.

Mariann sa...

Du har jammen mye snø enda, får satse på at resten tiner raskt. Fine gress, stilig med det eviggrønne gresset også.

Stephanie sa...

Mia, glad to see some of your plants survived. And very happy to see the snow is melting away. It's wonderful. I hope you will be able to garden soon.

Lisa sa...

Ni har visst en del snö kvar ännu, men den försvinner snart! Jag kan skicka över lite av våra starka vindar så smältre det fortare =)
Så var luncehn slut, dags att återgå till arbetet.
Ha en fortsatt fin torsdag!