torsdag 17. mars 2011

Tagetes og tomater..

(Enda en litt kjedelig oppdatering av frøsådden, men dette er min hagedagbok…) Når en sår frø i slike pluggplantebokser er det kanskje lurt å så frø med omtrenlig lik spiretid ville jeg tro, men det skjer altså ikke meg. Först ut er tagetes. I hvert tror jeg at det er dem for erteblomster ser ikke slik ut. Forrige år sådde jeg disse fløyelsblomstene i sluttet av april (24.e) så nå er jeg tidlig ute. Kanskje jeg får se dem i blomst langt før midten av august? I akvariumet kom tomatene opp først, alle rede på tirsdagen faktisk. Purre ser jeg ikke noe av enda en det er jo ikke mange dager enda..

Just an other boring update from my seedlings, but being my garden dairy.. Here comes tagetes and tomatoes, after only a few days..

8 kommentarer:

ElseT sa...

Kjedelig kan det nok verte dersom vi skal inn på alle bloggar, men det er det vel dei færraste av oss som er. Min blogg er og ei hagedagbok, eg prøvde meg med Hageselskapet sin årsplanleggar ifjor, men det vart ikkje til at den vart mykje brukt. Difor så satsar eg på at bloggen min skal verte god å ha å sjå attende på i komande år. Så då tenkjer eg mest på det når eg skriv, er det noken som tykkjer det er interssant det eg skriv så er jo det berre kjekt.

Vivishagerom sa...

Spennende å følge med på hva som skjer hos deg. Jeg har også sådd Tagetes for å ha sammen med urtene og grønnsakene.
Det er så deilig nå som vi kan putte ting i jorda igjen :-)))

Marit sa...

Det er jo nettopp det hagedagbøker i bloggform er, et sted å ha oversikt over hva en sår, kjøper osv. Jeg synes det er kjempefint å ha en blogg å se tilbake i hvis det er noe jeg lurer på. Så du må bare skrive og notere alt du orker! Spennende for oss leserne å følge med på :)

Bille sa...

Det er spennende å se det spire hos andre synes jeg, og noen ganger bli med på bloggerens undring eller erfaringer. Liker godt tiden vi er i nå med spiring og frøplanter, når hagen er ferdigplantet for sesongen er det jo nesten over og man begynner å tenke vakre tanker om neste år ;-)

Lisa sa...

Det är jättekul att se hur det växer hos dig! Jag ligger efter, men ska fortsätta så i helgen. De pratar ju om snö här och det har varit riktigt kallt idag (nåja, +1 men hemsk vind).
Fortsätt så och fröjdas!
Torsdagskramar från
Lisa

Nellie from Beyond My Garden sa...

At least they keep growing.
nellie

Mari Anne sa...

Frø kan da ikke bli kjedelig. Hadde jeg enda husket på å gå tilbake og sett hva jeg skrev i fjor hadde jeg sluppet å gjøre årets tabbe med purren min. Men det er godt å vite at årets tabbe allerede er gjort.

krepsemor sa...

Hukommelsen er nok ikke så bra som den var, så jeg bruker også bloggen min som en slags dagbok! Frø og frøsådd blir aldri kjedelig! Det er jo dette vi hagegale driver med for tiden =)