tirsdag 10. august 2010

Litt på gang i Lunden..

 blå splajé

Jeg har roet meg med å male espalieret i midten på veggen i Lunden. Nå har det blitt blått. Ikke kun malet, jeg har også tatt vekk villvinet som vokset her, villkaprifolen også. Nå håper jeg at det blir litt bedre plass for de to Clematisene ( Södertälje & Mrs Cholmondeley ) å vokse. Mest av alt har jeg lyst til å plante en klatreros i midten men aner ikke hvordan jeg skal klare å grave et hull….Tål å tenkes på.. Nå ser det mest tomt ut, på terassen også, det ble et stort hull i gelendret der villvinet tidligere har herjet fritt…

inget villvin

I’ve been painting one of my espaliers in the Grove blue and removed all other plants then the two Clematis I planted last year. Hopefully there will be easier for them to grow now without all the competition. The Virginia creeper left a large empty spot on the  banister of my terrace.. Maybe I will feel better if I bought my self a rose to plant there in stead? I just can’t figure out how, there isn’t hardly any space to dig the hole. . .

massa villvin

1 kommentar:

Anne (Moseplassen) sa...

Lekkert med blått espalie :)
(pst, du er nok litt påvirket av svensk i dag... Roet er ikke det samme som roet, men begge betydningene kan jo funke her)