onsdag 7. juli 2010

Så var det nymalt..

 

Idag lukter det maling i hagen og ettersom de fleste kanter er beiset så kan jeg ikke drive på med planting eller luking idag, så da ble det prikling, av pimpernellene og akeleifrøstjerne som jeg sådde i våres. De spirte jo faktisk bedre når jeg bara slengde dem ut i kjøkkenhagen.. Så der disse sto har jeg nå sått noen av de frøene jeg fikk i Sverige;

Svart stokkrose, Jättevädd och borstnejlika.

Så er det bare å vente å se, kanskje spirer det ?fläder

Min lille svarthyllbusk har blitt til et svært tre, hagens største faktisk. Nå skal jeg først lage saft, svarthylleblomstsaft, siden må det beskjæres, jeg har ikke plass med slik store tre.

 

So today since everything down by the ground were fresh painted I had to find something else to do. Ended up potting all those small plants that I acutely managed to grow up from seeds this spring. In stead I sow some of the seeds I brought along from Sweden.

Gigant Scabiosa, (Alcea rosea. 'Nigra') Hollyhock and Sweet William.

5 kommentarer:

Stephanie sa...

That's a beautiful tree! Love how the white flowers are growing.

Glad to see you have finished painting. I love today's pictures of your garden. Makes me feel like I am at the countryside.

Linda sa...

Vakkert tre da:) Lykke til med frøsådden:) Moro når det lykkes:) Det ble jammen litt ut av min mer eller mislykkede frøsaådd også, så kanskje jeg prøver igjen til neste år likevel, he, he:)Klem

Anonym sa...

tror du stokkrosene spirer i varmen ?? jeg hadde frøene i vann over natten.. la de utover i en såbakke og satte den i kjøleskapet i 2 dager.. fikk 8 planter av 3 kapsler..

har hyll her også men aner ikke hvordan man lager saft av de.. noen tips ?? kanskje jeg er for sent ute.. de har blomstret en uke nå..

kos dæ:) klem

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Jeg har sett at gjøkesyre har satt frø, skal jeg plukke noen og sende deg!?
Har aldri lagt merke til dem før, men takket være deg, oppdager jeg nye overaskelser i haven.
Og så har Herren i haven blitt inspirert til å lage naturtrapp ned til drivhuset. Håper entusiasmen holder - (og at det blir gråvær i morra, for da drar vi og ser på steinheller)
Det er blitt kjempefint hos deg...
Ha en flott dag, uansett sol og blå himmel eller gråvær ;:OD)

IngunnBW sa...

...og enda flottere ble det etter at du har malt plankene, lekkert! Den hvite duskete blsomten du viser i et av bildene, hvilen er det? Jeg er på jakt etter slike høye, svevende saker som ikke får så store blader at de tar over bedene. Jeg har bestilt Centranthus ruber 'Albus' og Eupatorium cannabinum på Plantebørsen, er spent på dem :)