lørdag 12. juni 2010

Meconopsis betonicifolia..

Meconopsis betonicifolia

Blå vallmosøster, seks dager etter innkjøpet står hun i blomst, så vakker og så underbar, nå har jeg lyst på mange, mange flere.. lurer på om det blir med den ene blomsten eller om det kommer flere knopper etter hvert ?

Meconopsis betonicifolia

The Himalayan blue poppy, in flower only six days after arriving in my garden. A lovely blue colour she has, makes me want to have more, many more.. wonder if there is going to be more flowers on this one, or if I have to be content with this one ? Anyhow, I’m over thrilled by her beauty.

Meconopsis betonicifolia 

Lurer på om jeg ikke skal prøve få meg en gul også..

Meconopsis betonicifolia

5 kommentarer:

Mari Anne sa...

Blå valmuesøster er så uendelig vakker. Her sørpå blir den dessverre ikke like klar i fargen eller like stor som nordpå. Men med så lang vinter synes jeg nesten de fortjener det.

Psst: En liten skrivefeil; den heter Meconopsis.

Asbjørg sa...

Den er såå vakker.Har hatt den før,men den er blitt borte hos meg.Den gule tok siste vinteren knekken på,håper du lykkes bedre med dine!!

Kristin Aurdal sa...

De er virkelig vakre, og med en sjelden blåfage. Jeg sådde noen av de blå for et par år siden, og fikk både blå og hvite!! Vakre de også. I år venter jeg på at de burgunder skal blomstre for første gang.

Torill sa...

Nydlig er den ja. Stilig med rosa fargen som lyser gjennom fra blomen bak !!

line sa...

Nydelig! Her hos meg ville den ikke være :(