onsdag 16. juni 2010

Hvor tar tiden veien 2…

(Ondag 16 juni.)Aquilegia vulgaris ‘Nora Barlow’  Jeg prøver å overleve i en travel hverdag, det eneste jeg rekker, virker det som, er muligens å ta en tur rundt hagen med kamera, for nyte blomstene i vinter gjennom linsen.. Alt går så fort, det virker som om alt har tenkt å blomstre på en og samme gang nå. Været er fuktigere og ikke så varmt, bortsett fra i tirsdags da, men da var jeg jo på forelesning om skyggeplanter. Helt fantastisk faktisk, sitter igjen med masser av inntrykk og en liste på neste hundre planter som liker seg i skygge/ woodlandpartier. Når jeg endelig får ferie og er ferdig med StHansfeirngen i Sverige, da skal jeg ta meg tid til å kikke nærmre etter hva det var som jeg kunne plantere. Nå må jeg bare fokusere på å holde hodet litt over vann og bli ferdig med kjøkkenet.. Tur at det fortsatt er litt igjen av sommeren etter midsommer også, og at kveldene fortsatt er lange. Jeg lengter !!

Geranium himalayense ‘ Plenum’

I’m having  more than enough right now, keeping up with all those commitments at work and in our local Garden society to be able to enjoy my garden. It doesn’t help either that we are building a new kitchen..Seems like the only thing I might have enough time to is to take some photographs, guess I only have to  endure and look forward to vacation, starting with Midsummer celebrations in Sweden. Then I have four whole weeks of..

Hyacinthoides hispanica Hyacinthoides hispanica

geranium cinereum ' ballerina' Geranium sang. var. ‘Striatum’

Det var først på en kameratur jeg oppdaget at akeleiene på baksiden av garasjet faktisk blomstret, dagliljene var jo neste overblomstret! Jeg har vart så fokusert på prosjekt baksiden og kjøkkenhagen at jeg glemmer å se på alt annet..

vanlig akleja daglilja

On one of my camera tours I noticed that my columbines were blooming and my yellow daylilies almost reach the point when there are no flowers left. I’ve been so focused on my backyard and kitchen garden  I almost forgotten the rest of my garden..

Scilla bifolia

I hvert fall så hadde jeg turen å vinne en nydelig tåre og en georgin på hagelagsmøtet. Jeg skulle jo ikke ha noen sommerblomster i potter men jammen fyller det seg langsomt opp. Na ja, så fremt det ikke blir tropevær den her sommeren skal jeg vel altids klare å følge opp med vanningen..

Fuchsia Constance Dahlia

Seems to remember I said something about not having all those annuals in pots, since I don’t like watering, but slowly it looks like I getting some anyhow. I won those to on Tuesday evening and of course I have to plant them, find them both lovely, and as long there won’t be a tropical heat I will manage to give them water..

framsidan

Ingen kommentarer: