mandag 28. juni 2010

Fortsatt namnløs..men ikke nå lenger :)

Ciastophyllum oppositifolium 'variegatum'

Nå blomstrer den lille namnløse stauden jeg har plantert på baksiden i en av kassene i høstes. Tror i hvert fall at den blomstrer, kanskje er dette bare knopper.. Dessverre har jeg fortsatt ikke klart å identifisere den..

tekst lagt til; takk Orchis, det er nokk en  Ciastophyllum oppositifolium, den stemmer perfekt med de bilder jeg finner på nett, enten 'variegatum',  eller Jim’s Pride :) Men jeg finner planten med to norske namn; Gullbue og smørblad ..

Ciastophyllum oppositifolium 'Jim's Pride'

Unidentified little charming perennial, with flowers or is it still only buds ?

Seems to be a Gold drop, Ciastophyllum oppositifolium, I’m so grateful for the help given :)

2 kommentarer:

Nanne sa...

Beklager Mia, jeg kan ikke hjelpe deg med navn. Spennende å se om det er knopper eller blomst det vi ser.
Ha en god mandag.

orchis sa...

Ligner Chiastophyllum oppositifolium, muligens kultivaren 'Jim's Pride'. Søt sak!