torsdag 20. mai 2010

Muscari – og annet..

pärlhyasint pärlhyasintpärlhyasint

Nå blomstrer to ulike perleblomster på framsiden. Litt lustig med to forskjellige, den ene lys og den andre i noen sorts todelt fargeforening..pärlhyasint 

Two different kinds of Muscari is in bloom right now in my front yard. First one with a light blue colour and the otherone with a funny combination of light and dark. And I feel a little bit like a murderer this days, those small  Scarlet lily beetles are back, as are the slugs, found my first one today..

liljebagge 

Føler meg litt som en mørder om dagen, liljebaggen endte sine dager slik og jeg fant den første sneglen idag. Ser ut som den fant min primula først ..

primula  tulipa tarda tulipa tarda

Tulipa tarda…

tulipa tarda21 grader!! det var 27 tidigare på kvällen! grillad middag på terrassen, årets första :)

Det virker som om jeg aldri skal få et bilde av tulipa tarda i full blomst. Idag er forklaringen været, jeg ble sittendes så lenge på terassen og nøt go’været. Kl 21.oo var det fortsatt 21 grader !!

Today, a sunny warm day, in dead :)

 

7 kommentarer:

sweetbay sa...

I especially like the two-toned Muscari and that lovely primrose, such warm golden tones. Glad to see that the weather is warming up for you!

Stephanie sa...

Muscari is so cute looking for me. I really like the flowers. For so long I have not seen a picture of muscari already. Glad to see this pretty thing appearing in your blog/garden. Love it! Oh, btw, I like your primula also :-)

Marit sa...

Nydelige bilder! Perleblomster er så vakre :)

Sagae sa...

Jeg tror den 2 fargede Muscari heter Muscari latifolia. Jeg kjøpte den fra Eurobulb for noen år siden. Nå ser jeg at jeg har frøplanter av den. Blir spennende å se om frøplantene kommer med de samme fargene.

Anonym sa...

jeg er ikke misunnelig i det hele tatt!!!!! :)

så flott den muscarien er.. har kun sett den ensfargete tidligere..

ja hvem blir ikke morder når man forsøker å berge blomstrene?? ikke tenk på det!! og i hvertfall ikke synd synd på sneglene!!

vel, nyt varmen, sola, hagen ja.. det hele .. klem fra mæ

Angel.Pearls sa...

Muscari -pärlhyacint är verkligen en av mina favoriter..bara namnet 'går jag igång på'..Ha en skön helg!/Eva

Ann-Sofi sa...

Så vackert! Och den outslagna tardan med sina skiffervioletta skiftningar på utsidan av kronbladen är lika fin som de utslagna, det bevisar verkligen ditt foto!