fredag 27. november 2009

Delphinium grandiflorum ‘Gartenzweig’

4

1 I somras kjøpte jeg denne lille stauden og plantede den i staudetrappan før ørtende gang. Hva er det som gjør at man aldri gir opp, fast jeg vet at den høyst sannsynelig ikke kommer igjen til neste år…er det den brillinte blåfargen eller bare meg som er envis.. Lurer på hva jeg gjør feil.. eller klarer den ikke sone 4 ?

How comes that every year I try and try again to plant this little Larkspur, even though I should had learn a long time ago that I will most probably not see it again next year.. Most have something to do with it’s bright blue colour or simply the fact I hate to give up.. Wonder what I am doing wrong..

 

Så har jag fått denna awarden av NuMo, tack för omtanken :) Jeg sendte den videre i forrige uke, så denne gang sier jeg bare; Please - you all deserve it !!

 

NuMo inviterer oss til at hver måned ta et bilde fra samme plass i hagen og publisere, og nå er det  jo snart dags for neste foto. Det er bare å ‘hive’ seg på :)

10 kommentarer:

Troen og Haapet sa...

Så fine sommerbilder du legger ut her;)
Blått i hagen har jeg lite av, men det kommer!Blått er nydelig.
Ønsker deg en flott adventshelg, Mia.
Klem

Vicky sa...

Med den vackra blå färgen är det lätt att förstå varför du inte ger upp med den.

Lillebeth sa...

Så underbart med färg - och vilken färg sedan. Härligt Ha det gott!

sweetbay sa...

Surely worth growing as an annual, it's so beautiful! Especially beautiful with the daisies.

easygardener sa...

It is a beautiful blue. I imagine every gardener has a flower that always fails no matter how hard we try! With me it is the Clematis.

Hilde sa...

Så fin - og ja, den dør for meg også, og jeg har også kjøpt og kjøpt.... Leser i spenning om noen har noen gode råd for å få den til å klare seg!
gOD HELG!
hILDE

Torill sa...

Nydlig blomst. Den bur ikkje i min hage, men no fekk eg veldig lyst på ein sånn !! Likte den der med å ta eit bilde fra fast plass i hagen ... Kanskje eg hiver meg på !! Ha ei god helg.

Lisa sa...

Jag förstår att du försöker om och om igen, vilken fantastiskt blå färg blomman har!! Den är jättevacker!
Ha en härlig helg! Kram

Angel.Pearls sa...

Förstår att du inte vill ge dig: den blåa färgen är verkligen underbar! Ge inte upp!! Ha en skön helg//Eva

Merja sa...

Vilken otroligt fin blå färg det var på din Riddarsporre! Det lyser om den.
Trevlig advent!