mandag 28. september 2009

Sølete, surpete fornøyelse med gjørme !

DSC00045 I lørdags roet jeg meg med å bygge videre på mitt steinbedt, eller steinparti, hvilket i seg er en god overdrift da det her handler om å maskere min brønn. Jeg er fullkommelig klar over at dette hadde vært bedre å gjøre om våren, men det ble ikke av så da må jeg gjøre det nå…

 

 

 

 

 

DSC00018 DSC00019

Jeg blander torv med sand og smågrus til en skikkelig gjørme, konsistens som grøt, klasker det på og varver med steiner. Under og mellom steinene stikker jeg inn planter, takløk og andre sukkelenter. Det sniker seg nog inn en og annen kinasøte, gentania sino-ornata, også for de er så vakre om høsten, når alt de andre blomstret over..

DSC00020 DSC00021 DSC00024

Jeg hadde noen steiner av granitt til overs så jeg satte dem nederst slik at det ble en rett kant, virker som jeg går for de ryddige rake linjene iår, i stedet for de mer frie, buskete overgangene fra tidligere…

 DSC00044

 

2 kommentarer:

krepsemor sa...

Så fint det ble det nye steinbedet ditt! Gentiana lyser opp nå på høsten! Jeg har store planer for neste år, for da skal jeg benytte en stygg skråning som er vond å slå med plenklipperen. Der skal det bli steinbed! Først skal vi mure nederst, og fylle på med jord og grus. Det gleder jeg meg til! Å ha planer på hagefronten, gjør vinteren letter å bære på en måte ;o)

Stephanie sa...

Nice arrangement!