fredag 5. juni 2009

Blommig Fredag - min fredagsblomst

Jeg velger en vill markjordbær blomst/ smultronblomma.

Midtstill
Liten og uanselig som hageplante men en helt underbar bunndekker. Jeg har ulike sorter av vanlige jordbær, remonterende jordbær og månedsjordbær i hagen men denne er likevel min favoritt. Der hvor den ikke for lov til å bre ut seg river jeg av de tynne tråder som vokser ut, planten svarer med å gi enda flere blomster og bær. Markjordbær er søte og vekker de vakreste av minner om barndom da vi løpte og plukket dem for å tre dem på strå.

" mitt sommarlov, så jätteskönt mitt sommarlov ska bli.."

Link; Blooming Friday




5 kommentarer:

Hage og Foto entusiast sa...

Ååå jordbær jordbær. Fins ikke noe mer sommerlig enn jordbær. I drivhuset har vi en liten flekk med masser av jordbær. Blitt ganske store ält og er grønne og fine. Gleder meg til de blir røde.

Gro sa...

God helg, Mia! Håper på god smultron-sesong! - så godt på nybakt brød... Klem!

Anne (Moseplassen) sa...

oja, markblomster er koselig :) Både å se på og å spise :D

anne -moseplassen sa...

Du, jeg så du kommenterte på en blogg om problemer med å få revebjellene til å trives. De liker litt skrinn tørr jord, så det kan hende du har for gode forhold! (ogås er det jo en toårig som dør ut og må få så seg selv)

Katarina sa...

Smultron är så gott - och blommorna så söta! -Välkommen till Blooming Friday - kul att du är med!
Katarina