mandag 13. april 2009

Hagearbeid en vårdag med regn

Hva skal man finne på å gjøre en dag som denne? Det regner ute men det klør i fingrene å få begynne vårstellet av hagen. Jeg begynte å måke frem hagegangene i kjøkkenhagen. Fant jo faktisk igjen flere av plantekassene. Ikke var snøhøyden særlig mer enn toppen 20 cm heller. Den meste snøen låg i gangene faktisk. Først i gang med spaden laget jeg vei frem til en av de store steinene på forsiden. Tenker det smelter fort når først den blir “varm”.

 kjhage stein

Den stakkers rododendron som også begynte å stikke opp blev befriet fra mesteparten av snøen. Godt å se at det ikke var mye som var brukket. 

rodordknopp

Så noen “fynd”. Fant min første krokus og noen snødropper som presset seg opp gjennom snødekket.

 krokus snødrop

Ja, det blir nog en fin vår/ sommer i år også. Det virker som om plantene ikke bryr seg om at det fortsatt ligger snø.

1 kommentar:

Torunn sa...

Hei Mia!
Så hyggelig å oppdage bloggen din. Jammen gleder jeg meg til å følge deg inn i sommeren :-)
Har du virkelig så mye snø enda? Her vi bor er alt borte nå, selv om jeg ikke trodde det når vi dro på påskeferien forrige mandag.
Ha en flott kveld

Torunn