tirsdag 25. november 2008

hageliv



Etter en lang hagesesong og nå som vinteren står på tur er det kanskje på tide å prøve seg på en blogg.

Kan være godt å sitte å mimre litt om varmere dager, nå som høstrusket er på vei over til vinter, snøstormer og kulde.
Snart nok snur mørkret mot lyset igjen og en ny hagesesong tar til. Nå skal jeg sitte i sofakroken og huske alt fint fra sommeren som var og planlegge for neste sommer. Dette er vel beste tiden, før frø som man har sådd har nektet å gro, eller iberiasnegler dykker opp i hagen igjen, eller grønnsakene ikke helt blir så fine som jeg trodd da jeg sådde dem.
Ikke ønsker jeg å huske på alle de regnfulle dager som var ikke heller på alle veps som svirret rundt grillmaten på terassen. Da vil jeg mye heller tenke på de 10 liter svarthylleblomstsaft jeg laget, rabarbrapaiene og for eksempel alle gode salater fra kjøkkenhagen. Eller, hva med " Ramona" - årets fulltreffer, en jordbærplante som hele tiden kom med nye bær, gjennom hele sommeren !! og som satt nye avleggere non stop slik at jeg tilslutt hadde flere planter enn potter og kunde dele med meg til naboen.
Så, til slutt, eplepaiene med bjørnebær fra hagen.



















2 kommentarer:

Anonym sa...

Er snøen borte nå?

Vilt og vakkert sa...

Heisann!


Ja, da er jeg gjennom bloggen din. Det er vært en sann glede å gjense gamle bilder, lese litt her og der - og oppdage alt det jeg ikke har sett før.
Du kan jammen være stolt av en prektig have. Så mange, flotte blomster skal man lete lenge etter!
Håper du har spunnet mye garn i kveld!